http://re-dizain.blogspot.com/search/label/SAMLING

Kul att du hittat hit!

Välkommen till Re-dizain, en liten värld av retro skandinavisk design från 50-60-70-talet.
Jag är en kulturarvsvårdare och är ständigt på jakt efter nya föremål att forska om. Största intresseområde är tyg!
Ibland blir det tips om "gör själv" saker, loppisfynd och mängder tyg som väcker känslor och nostalgi.
Så glöm inte att följa re-dizain!!!
Lämna gärna kommentar på mina inlägg då hittar jag vägen till dig.


24 jan. 2014

Lycka, Sorglösa brunn med grön bakgrund i samlingen

Äntligen i samlingen det charmiga retrotyget Sorglösa brunn  med grön bakgrund. Ljuvligt mönster och så fin färgkombination. Till höger ser ni en kvinna med barnvagn, det är självaste designer Anna.Lena Emdén med sitt barn. Det är lite kul tycker jag.


Sedan tidigare har jag det med brun bakgrund och som jag bloggat ett antal ggr om och du kan se tex HÄR


Jag har för mig att Anna-Lena Emdén sa att mönstret trycktes bara i dessa 2 färgställningar.

Önskar er en trevlig helg!

1 kommentar:

metamorphosis sa...

Åh, det tyget, med grön botten hade vi som bonad på väggen vid min säng när jag var liten! Jättefint och trevligt att titta på innan en ska sova minns jag. Undra var det kan vara nu...?

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin
[Valid Atom 1.0]